마감 77일 전

[미국인턴] CJ대한통운 미국현지법인 뉴저지지점 - 인턴 채용
[미국인턴] CJ대한통운 미국현지법인 뉴저지지점 - 인턴 채용
기업형태
대기업
접수기간
2025년 02월 11일(화) ~ 2025년 05월 13일(화)
모집직무
채용인원
0명
회사위치
근무지역
지원방식

상세내용

[미국인턴] CJ대한통운 미국현지법인 뉴저지지점

 - 인턴 채용

접수 기간 2025-02-11 ~ 채용 시 마감

모집부문 및 상세내용
모집 부문상세내용
인턴
(0명)
글로벌 SCM 혁신가인 CJ대한통운 미주지사입니다. 미국 내 80개 이상의 물류창고 및 Brunch를 운영 중에 있습니다. 5개의 허브를 통해 물류/유통하고 있습니다. 현재 채용중인 지점은 뉴저지 지점입니다


담당업무

Position Overview: The Logistics Coordinator - IPS is responsible for the coordinator of export shipments. As well, this role assists with document preparation, bookings, customs clearance, and managing and updating shipments. Essential Duties & Responsibilities: - Monitor Customer Emails and call queues to ensure timely, professional, and courteous responses ∙ Create and provide solutions to Expedited Customers for International shipments via Air - Ensure solutions are delivered timely, ensuring the best possible transit times utilizing previous experience, creativity, out-of-the-box thinking, and a passion for the customer experience - Enter all shipments and related information into the TMS as required on time - Route shipments, prepare documentation and book shipments with air and ground providers as required  - Execute problem resolution during the transit of all shipments - Ensure any delays or issues are accurately communicated to the customer on time - Evaluate rates from vendors and carriers to ensure they are competitive and market-based - Coordinate the pick-up and delivery of shipments with shippers, consignees, and local customers - Coordinate with airlines, carriers, agents, and brokers to secure scheduling, rates, and service commitments - Instruct agents & airlines to ensure all shipments are transported smoothly, and in compliance with regulations - Monitor/update all shipment milestones and statuses in the TMS, entering full & complete notes as required - Ensure TSA compliance throughout the lifecycle of all shipments - Enter fail types and failure event notes as necessary - Organize and manage multiple priorities and task simultaneously - Ensure that all Standard Operating Procedures (SOP’s) are followed - Additional duties as assigned



채용형태

- 인턴 12개월



우대조건

-Ability to make quick and reasonable decisions in the best interest of the company and customer -Only Hire Male Candidates (남성지원자만 채용합니다)



급여 및 혜택

연봉 : $18.5/hrs (한화 약 5,500만원 내외, 환율에 따라 상이)


 

접수문의

아이씨엔그룹(주)는 미국인턴 전문 에이전시입니다. ※ 파견직이 아닌 해당기업 미국현지법인 직접고용으로 근무하게 됩니다. ※ J-1비자로 입사하며 비자발급비용은 지원자 개인부담입니다.


☎  지원문의 : (유선) 02-3445-4278  (메일) icngroup@icncareer.com                        (카카오톡) http://pf.kakao.com/_RBmwj/chat

✏ (신청서 제출 : https://forms.gle/TVkc8knomHkrfrXq9)



자격요건

학력

대학졸업(4년) 이상(졸업예정자 가능)

근무조건
  • 급여

    연봉 5500만원 ~ 5500만원

  • 근무시간

    주 5일(월~금) 09:00 ~ 18:00

  • 근무지역

    해외 (미국 뉴저지)

지원 기간 및 방법
  • 접수기간

    2025-02-11 ~ 채용 시 마감

  • 접수방법

    홈페이지 지원

문의
  • 전화번호

    0234454278

  • 이메일

    icngroup@icncareer.com

유의사항
  • 허위 사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.


자세한 내용은 반드시 해당 홈페이지 또는 직접 문의를 통해 안내 받으세요.

AD


기업문화 엿볼 때, 더팀스

로그인

/