마감 10일 전

[미국인턴/샌프란시스코] BNX Shipping | Warehouse 부문채용
[미국인턴/샌프란시스코] BNX Shipping | Warehouse 부문채용
기업형태
중견기업
접수기간
2024년 09월 05일(목) ~ 2024년 12월 05일(목)
모집직무
무역/유통
무역영업/해외영업
무역사무/수출입
구매/자재/재고
상품기획/MD
배송/택배/운전
화물/중장비
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채용인원
0명
채용형태
인턴
근무지역
해외
홈페이지

상세내용

BNX Shipping Inc.

Address: 2155 Commerce Place, Hayward, CA

Website: https://www.bnxinc.com/

BNX Shipping Inc.는 Freight Forwarding 전문 업체로써 미국에는 LA 본사뿐만 아니라 Chicago, New York, Atlanta, San Francisco, Hawaii에 지점을 둔 탄탄한 기업입니다. 미국 이외에도 인도, 베트남, 일본, 독일 캐나다 등에도 지점을 두고 있으며, BNX Shipping의 글로벌 네트워크를 바탕으로 미국, 한국 및 다양한 국가의 파트너들에게 현지 통관, 운송, 3PL등 종합 물류 서비스를 제공하며 글로벌 유통망을 구축해 나가고 있습니다. 

모집안내

◾ 채용부문 : Warehouse Operation

◾ 근무기간 : 12개월 ~

◾ 근무시간: 09:00AM ~ 18:00PM (1hr Lunch)

◾ 급여: $16.50 / an hour

◾ 연 환산급여: 약 $34,320 / a year (주 40시간 52주 근무 기준 이며, 주말 및 공휴일 over time 근무에 따라 변동 가능) 

◾ 급여 외 보상 : 점심식비지원 $200/월, 추가근무시 overtime pay 지급


Job Description

사무직이 메인 업무이며, 창고에서 해야하는 업무들이 있습니다.

<Office Job Description>

  • Obtain shipment documents from supervisors and clients and compare them with exported shipments
  • Track and trace shipments according to specified protocols and ensure that any missing shipments are flagged with high alerts
  • Perform data entry activities in an accurate and timely manner, to ensure that the export database is kept updated
  • Quotation for air/ocean freight, Import/Export customs clearance, Issuing Bill of Lading, and managing overseas partners
  • Arrange booking to air/ocean carrier and submit the shipping instruction to air/ocean carriers
  • Arrange the trucking with trucker
  • Prepare paperwork & pre-alert and send it to overseas agent and customer

<Warehousing Description>

  • Receive and inspect incoming shipments for accuracy and damage
  • Verify quantities and conditions of items received against purchase orders or packing slips
  • Update inventory records and report any discrepancies or issues
  • Ensure that items are organized and accessible to facilitate efficient picking and packing
  • Pick, pack, and prepare orders for shipment based on customer requests and company procedures
  • Ensure accuracy in order fulfillment and adherence to shipping schedules
  • Collaborate with other staff, supervisors, and departments to ensure smooth operations
  • Communicate effectively regarding inventory levels, order statuses, and any issues that arise


전형절차

◾ 문의 신청서 제출(구글폼)

◾ 비자발급 가능 여부 검토 후 개별 전형/기업 안내 실시

◾ 전달받은 이력서 작성 후 회신(첨삭진행)

◾ 기업 서류/ 화상 면접전형 진행

◾ 합격자, 미국 스폰서기관 인터뷰 (회사-지원자 간의 보증을 해주는 미국 국무성 지정 기관, 별도 안내예정)

◾ 주한미국대사관 인터뷰 (별도 안내예정)

◾ 출국/출근


접수기간

채용 시 마감

㈜커리어랩스는 지원자에게 알선비나 기업 매칭에 따른 비용을 받지 않습니다.

⋇ 파견직이 아닌 「합격기업 소속」으로 근무하게 됩니다. 

⋇ 비자 발급비용은 본인 부담입니다.

 

☎ 지원문의: Tel. 031-8027-9060 / Email : hr@careerlabs.co.kr

✏ 신청서 제출: https://forms.gle/JDniMmJnRN39ESU56

자세한 내용은 반드시 해당 홈페이지 또는 직접 문의를 통해 안내 받으세요.

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