마감 24일 전

[미국인턴] 이마트 미국현지법인 - 제품개발 인턴 채용
[미국인턴] 이마트 미국현지법인 - 제품개발 인턴 채용
기업형태
대기업
접수기간
2024년 12월 30일(월) ~ 2025년 03월 31일(월)
모집직무
무역/유통
마케팅/광고/홍보
경영/사무
영업/고객상담
무역영업/해외영업
무역사무/수출입
구매/자재/재고
상품기획/MD
배송/택배/운전
화물/중장비
마케팅/PR/분석
전시/컨벤션
기획/전략/경영
사무/총무/법무
인사/노무/교육
경리/회계/결산
재무/세무/IR
사무보조/문서작성
일반영업
B2B영업/기술영업
영업관리/지원/영업기획
판매/캐셔/매장관리
아웃바운드TM
고객관리/인바운드
더보기
채용인원
0명
채용형태
인턴
근무지역
해외
홈페이지

상세내용

[미국인턴] 이마트 미국현지법인 - 제품개발 인턴 채용

접수 기간 2024-12-30 ~ 채용 시 마감

모집부문 및 상세내용
모집 부문상세내용
제품개발 인턴
(0명)


신세계 그룹은 대한민국 1등 할인점인 이마트와 대한민국 생활 트렌드 선도기업인 신세계 백화점을 중심으로 성장하는 대한민국 대표 유통기업이며, 한국 유통문화를 선도하는 신세계 이마트의 미국 현지법인으로 이마트 미국법인이 설립되었으며 소싱, 현지유통 및 수입 업무를 담당하고 있습니다. 소싱 업무로는 미국, 캐나다 및 중남미 지역에서 생산되는 다양한 상품들을 한국 소비자 트렌드에 부합하는 상품으로 개발하여 한국의 이마트와 신세계 그룹 계열사에 공급하고 있습니다. 현지유통 및 수입 업무로는 미국 현지 직영공장에서 생산하는 다양한 PK 가정간편식과 다양한 PL 수입품들을 미국 현지에 공급하고 있습니다. PK Retail은 Premium grocery market 사업을 진행하기 위해서 미국 현지에 설립된 법인으로 5 개 마켓 브랜드(총 50개 매장)를 인수하여 미국현지 유통시장 진출에 박차를 가하고 있습니다.



담당업무

 Import Product Development: Conduct research and market analysis for No Brand products and new products from other companies. Prepare reports and develop strategies for the importation of new products.  Information Request and Review: Request and verify essential information for U.S. exports/imports, including CMB, quantity, price, ingredients, origin, HS CODE, and label sticker requirements. Assess the feasibility of importing related products.  Vendor and Manufacturer Management: Manage relationships with import product vendors and manufacturers. Facilitate communication to request and receive samples and distribute these samples to relevant sales teams.  Market Competitiveness Analysis: Conduct analyses on competitor product pricing, packaging, and labels. Research market trends and sales potential to evaluate the competitiveness of new products in targeted import categories.  Internal Tasting and Survey: Organize internal tasting sessions for newly developed products and conduct employee surveys to gather feedback.  FSVP Management: Oversee Foreign Supplier Verification Program (FSVP) activities, including ingredient reviews and documentation preparation.  Export/Import Shipment and Trucking Schedule Management: Plan and coordinate schedules for export and import shipments and trucking to ensure timely and efficient logistics flow.  Logistics/Customs/Purchasing Efficiency Analysis: Analyze logistics, customs, and purchasing processes to identify opportunities for cost reduction and process improvements, aiming to enhance overall supply chain performance.  Overseas Exporter Management: Manage relationships with overseas exporters in countries like the Philippines and Thailand, ensuring compliance with FDA import regulations for each country.  Cost and Pricing Management: Set supply prices based on product purchase costs, finalize order quantities, and negotiate with suppliers regarding costs and order quantities.  Export Communication: Coordinate with the factory and planning team on export-related matters such as product ingredients, production conditions, certifications, and package design.  Information Registration and Documentation: Perform tasks related to vendor and product information registration. Prepare export/import-related contracts and customs documentation, and manage PO, SO, and invoice entries in QuickBooks.  Others: Perform additional tasks as assigned by the team.



채용형태

- 인턴 12개월



우대조건

 Proven experience in import/export management or supply chain management  Strong analytical skills with experience in market research.  Proficiency in managing vendor and manufacturer relationships.  Knowledge of logistics, customs regulations, and FSVP requirements.  Experience in cost and pricing management.  Excellent organizational and communication skills.  Proficiency in QuickBooks or similar financial management software.  Strong organizational and forecasting skills  Proficiency in Korean and English  Excellent organizational and communication skills.  Proficiency in QuickBooks or similar financial management software.  Strong organizational and forecasting skills  Proficiency in Korean and English





급여

연봉 약 5,500만원 내외 ($18/hrs, 환율에 따라 상이할 수 있음)

· 중식 제공

· Sick day 40hr/yr

· Overtime 1.5배 지급




접수문의

아이씨엔그룹(주)는 미국인턴 전문 에이전시입니다. ※ 파견직이 아닌 해당기업 미국현지법인 직접고용으로 근무하게 됩니다. ※ J-1비자로 입사하며 비자발급비용은 지원자 개인부담입니다.


☎  지원문의 : (유선) 02-3445-4278  (메일) icngroup@icncareer.com                        (카카오톡) http://pf.kakao.com/_RBmwj/chat

✏ (신청서 제출 : https://forms.gle/TVkc8knomHkrfrXq9)




자격요건

학력

대학졸업(4년) 이상(졸업예정자 가능)

근무조건
  • 급여

    연봉 5300만원 ~ 5500만원

  • 근무시간

    주 5일(월~금) 09:00 ~ 18:00

  • 근무지역

    해외 (미국 캘리포니아)

지원 기간 및 방법
  • 접수기간

    2024-12-30 ~ 채용 시 마감

  • 접수방법

    홈페이지 지원

문의
  • 전화번호

    0234454278

  • 이메일

    icngroup@icncareer.com

유의사항
  • 허위 사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.


자세한 내용은 반드시 해당 홈페이지 또는 직접 문의를 통해 안내 받으세요.

AD


기업문화 엿볼 때, 더팀스

로그인

/