Be better than yesterday
작년 "큰집" 이라는 스타트업을 창업할 때 Co-founder로 함께했습니다. 학생 때는 학생다운 패기로 같은 학생들의 리더로 헌신하였고, 창업시에는 본인의 업무뿐만이 아니라 밑의 후배들의 업무도 잘 관리하여 중요한 역할을 해왔습니다. 프로젝트를 함께 할 때마다 정확한 일정 관리로 좋은 성과를 만들었으며, 팀원들과의 관계에서도 적극적인 모습을 보여주어 열정을 전해주었습니다. 그 결과, 지난 팀에서 끈끈한 Internal Leader의 모습을 보여주었습니다. 끊임없이 자기 계발을 원하고 더 찾기에, 지금 현재로써도 훌륭하지만 앞으로 발전 가능성이 더 클 것으로 보입니다. 이러한 모습들을 기반하여, 이 팀에 좋은 영향을 가져다 줄 수 있는 좋은 인재가 될 것이라고 생각합니다.
Created a 120 page business plan based on a unique new product idea, the KibblerNibbler, an automated pet dish bowl, on a 9 person team
Conducted marketing research to understand consumer needs and marketability of the KibblerNibbler by creating market segmentation trees, pivot table survey data analysis, demand curves, industry profile breakdowns, and a 5 year sales forecast within the marketing team
Conducted marketing promotion to increase brand awareness and the product by planning offline events, online marketing promotions, in-store advertising signs, and more.
Won 2nd place out of 75 teams in the Core New Product Challenge
Won the 1st place out of 560 teams from 5th Startup Competition (정주영창업경진대회) hosted by Asan Nanum Foundation (아산나눔재단)
Verified qualified companies that require investments from foreign investors and conducted Foreign Investment Week 2015 hosted by MOTIE (Ministry of Trade, Industry, and Energy) and KOTRA.
Built “Foreign Investment Company Database” and its CRM to increase the number of investments between Korean companies and foreign investors.
Generated ₩33M revenue in a month with monthly subscription boxes that contain 5-6 beauty related cosmetic products by a team of 6.
Acquired new customers by managing blog marketing, social media marketing, and printed advertisements in magazines, such as GQ KOREA.
Analyzed online data by using Google Analytics to track web traffic, and reorganizing Web User Interface / User Experience.
연결된 Behance 계정이 없습니다.
연결된 Dribbble 계정이 없습니다.
연결된 GitHub 계정이 없습니다.
연결된 Bitbucket 계정이 없습니다.