브랜드 마케팅
마감

Marketing Specialist (KAYAK)

부킹홀딩스 - Marketing Specialist (KAYAK) : 채용 메인 사진 (더팀스 제공)

모집 요강

HotelsCombined is one of the world’s leading hotel price comparison platforms. Our technology cuts through availability and prices from all the top travel sites in one simple search, helping millions of travellers make the right accommodation decisions every year.   HotelsCombined is operated by KAYAK, the world’s leading travel search engine, and a part of Booking Holdings Inc (NASDAQ: BKNG).

Our Team

We’re a global team with different backgrounds and interests. What unites us is an obsession to continually improve. We’re a technology company and tech is at the core of everything we do. We use data and logic to drive our decisions, so we can focus on what’s important. It’s not all work though, we have fun along the way!

The Role

Based in our Seoul office, we’re looking for a highly-motivated Marketing Specialist to take part in our overall marketing efforts across brand (HotelsCombined and KAYAK). You will be an integral part of the development and execution of marketing plans to reach targets. As a marketing specialist, you should be competent to grasp consumer behaviour trends and generate creative ideas. Ideally, you should also be well-versed in specialized marketing concepts, principles, and tactics. The main responsibilities of this role include:

Responsibilities
 

Manage Digital & Social media marketing with day-to-day activities.

Assist in planning and executing initiatives to reach target audience through appropriate channels 

(Digital, Social media, e-mail, TV etc.)

Formulate strategies to build a lasting connection with consumers, most importantly our members

Plan and monitor the on-going company presence in social media. (Naver Blog/Post, Instagram, FB etc.)

Analyze marketing data and metrics (clicks, impression, conversion, etc) to develop engaging campaigns and strategies to maximize results

Develop creative ideas for content marketing and engagement program.

Measure performance of digital marketing efforts using a variety of Web analytics tools.

Keep track of trends in social media tools, applications, channels, design and strategy.

Maintain partnerships with media agencies and partners.


 Requirement

2~4 years’ experience in B2C digital marketing, media or advertising

Excellent understanding of marketing communication concepts and best practices

Working knowledge of ad execution and analysis

Skills and experience in creative content development

Analytical/Editorial mindset and critical thinking

Ability to multi-task, effectively prioritize and meet timelines in concurrent projects

Excellent internal/external communication and interpersonal skills

Business-fluent in both written and verbal English
 


요약

채용 정보
찾고 있는 업무 브랜드 마케팅
채용 형태 경력
채용 마감일 2020-10-31
연봉 정보 면접 후 결정
특이사항

피드 & 팀터뷰 (0)

조금만 기다려주세요!

팀에서 커리어피드를 준비중입니다.

스택 (5)

회사 소개

회사 소개


Information

회사 소개

1996년 네덜란드 암스테르담에서 설립된 Booking.com은 소규모 스타트업으로 시작하여 전 세계 최대의 온라인 여행 기업으로 성장했습니다. Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG) 그룹사인 Booking.com은 누구나 쉽게 온 세상을 경험할 수 있도록 한다는 목표 아래 더욱 편리하게 여행을 즐길 수 있는 환경을 만들고자 기술적인 투자를 아끼지 않고 있습니다.

Booking.com을 통해 수많은 여행자들은 편리한 교통편은 물론 홈, 호텔 등 다양한 숙소, 특별한 투어 및 액티비티까지 간편하게 예약할 수 있습니다. 또한 Booking.com은 규모에 관계 없이 전 세계 모든 기업을 위한 글로벌 여행 마켓플레이스를 제공하여 숙소 파트너와 전 세계 고객을 연결하고 비즈니스 성장에 협력합니다.

Booking.com은 43개 언어로 사용 가능하며 2,800만 개 이상의 숙박 옵션을 제공합니다. 이 가운데 홈, 아파트 등 색다른 형태의 숙박 옵션이 620만 개 이상에 달합니다. 또한 24시간 고객 지원팀을 통해 고객이 전 세계 곳곳을 편리하게 여행할 수 있도록 도움을 드립니다.

기타 정보

기업문화 엿볼 때, 더팀스

로그인

/